Scenariusze

DSC09200-as-Smart-Object-1

Ranny Generał

Grupa podzielona zostaje na 2 zespoły specjalne: Ochronę i Atakujących. Spośród chętnych wyłania się uczestnika, który zostaje Rannym Generałem. Ochrona musi bezpiecznie dostarczyć Rannego do punktu medycznego (fortu). Zadaniem Atakujących jest rozbicie szeregów Ochrony i dobicie Rannego.

DSC09120-as-Smart-Object-1

Bój o flagi

W grze może wziąć udział od 3 do 6 zespołów 3-5 osobowych. Na całym polu rozmieszczone są flagi, każda z drużyn posiada swoją bazę do której musi dostarczyć zdobyte flagi. Zadaniem zespołu jest zdobycie jak największej ilości flag lub wyeliminowanie przeciwników. Jedną flagę można zdobyć tylko raz - można odbijać flagi drużyn po wyeliminowaniu wszystkich członków drużyny. Członkowie drużyny broniącej nie mogą przenosić swojej flagi, a broniąc muszą zastosować się do odległości 10 metrów od flagi. W promieniu 10 metrów od flagi z drużyny broniącej może znajdować się maksymalnie do 3 osób przy drużynie liczącej powyżej 5 osób.
Gra kończy się po upływie wyznaczonego czasu lub zebraniu wszystkich flag przez jedną drużynę lub wyeliminowaniu wszystkich członków przeciwnych drużyn. Gdy braknie uczestnikowi kulek w czasie gry jest równoznaczne z wyeliminowaniem go z gry.

DSC02158-—-1

Flaga - wariant extrem

Flaga w wariancie hardcore czyni nieśmiertelnym z człowieka, który akurat ją ma. Przy czym miarą nieśmiertelności jest ilość bólu, który może ten gość znieść. Jak ma dosyć to rzuca flagę ( przeciwnik jej nie może zabrać ) i schodzi z pola. Następny gracz może ją podnieść i próbować zanieść do bazy. Scenariusz ofensywny - coś dla twardzieli.

DSC09112-as-Smart-Object-1

DeathMatch

Tutaj gracze dzielą się na dwie drużyny. Każda z drużyn jest oznakowana. Zadaniem drużyn jest eliminacja wszystkich członków drużyny przeciwnej. W momencie upłynięcia czasu zwycięża drużyna która wyeliminowała większą liczbę przeciwników.

DSC09278-as-Smart-Object-1

Zdrajcy

Każdy zawodnik otrzymuje opaskę. Grupa dzieli się na dwa zespoły.
Pierwszy zespół przeważnie mniej liczny, chowa opaski do kieszeni i przygotowuje zasadzkę na drugi zespół. Drugi zespół ma założone opaski.
W momencie trafienia jednego z grających, trafiony ściąga lub zakłada opaskę w zależności od przynależenia do drużyny.
Po trafieniu następuje 20 sekundowa przerwa, na zmianę pozycji przez trafionego zawodnika drugi gracz musi mu to umożliwić.
Aby zmienić pozycję można podnieć wolną rękę do góry, tą w której nie trzymamy markera.
Zakończenie pojedynku następuje w przypadku, gdy wszyscy gracze posiadają oznaczenia na sobie lub w kieszeni. Gra pod ścisłą kontrolą sędziego na polu gry - wskazany jest teren otwarty.

DSC02073-—-1

INDIANA JONES

Uczestnicy podzieleni na dwie grup walczą o zdobycie jak największej ilości skarbów ukrytych na obszarze całego pola. Szefowie grup otrzymują mapę ze wskazówkami. Każda drużyna wyrusza z innego punktu i musi nie tylko pokonać trasę, ale również i przeciwników, których kusi ten sam łup.

DSC02036-—-1

Jeńcy

W grze udział biorą dwie drużyny. Zadaniem każdej z drużyn jest wzięcie do niewoli 4 jeńców i doprowadzenie ich do swojej bazy.
Jeńcem zostaje osoba, która jest trafiona w ręce albo nogi. Trafienie w korpus lub głowę traktowane jest jako wyeliminowanie.
Statut jeńca jest ściśle określony. Zawodnik, który zostaje jeńcem musi usiąść na ziemi i trzymać się jedną ręką za głowę. Nie może się poruszać, ani strzelać. Jeżeli dotknie go atakujący to musi podążyć za nim do bazy przeciwnika.
Zawodnik eskortowany musi mieć rękę na głowie, aby się odróżniał od osoby eskortującej go.
Jeniec może zostać oswobodzony w dwojaki sposób: przez wyeliminowanie eskorty i dotknięcie - klepnięcie w prawą rękę przez swojego gracza lub przez odbicie go z bazy przeciwnika (również dotknięcie przez swojego gracza).
Gra kończy się gdy jedna z drużyn pochwyci 4 jeńców i odprowadzi do swojej bazy po czym pomacha flagą nad głową w bazie.

DSC09251-as-Smart-Object-1

Flaga

Prosta walka opierająca się na zdobyciu flagi przeciwnej drużyny i dotarciu z nią do własnej bazy.
Jeśli uczestnik niosący flagę zostanie trafiony musi odłożyć flagę na ziemię w miejscu trafienia. Aby kontynuować grę inny członek drużyny musi podnieść flagę i może się z nią dalej przemieszczać.
Każda z drużyn wyznacza sobie obszar własnego terytorium (bazy) gdzie będzie zamieszczona flaga - ew. flaga zawieszona jest na maszcie i należy ją wciągnąć na maszt. W promieniu 10 metrów od flagi z drużyny broniącej może znajdować się maksymalnie do 3 osób przy drużynie liczącej powyżej 5 osób.
Jeśli chodzi o tzw. życia w tej rozgrywce zasady są standardowe (po jednym życiu dla każdego chyba, że wszyscy uczestnicy gry wyrażą zgodę i zmienią na większą ilość np. 3 życia dla każdego z drużyny).
Gdy braknie uczestnikowi kulek w czasie gry jest to równoznaczne z wyeliminowaniem z gry tego członka drużyny.

DSC09058-as-Smart-Object-1

Eksterminacja

Kilka drużyn na ograniczonym terenie jednocześnie gra na wybicie.
W grze bierze udział kilka (ok. 4-6) pięcioosobowych drużyn.
Gra polega na zdobywaniu punktów. Punkty przyznaje się za wyeliminowanie zawodników z drużyn przeciwnych. Czas ok. 15 min.
Aby ułatwić liczenie punktów każda drużyna może grać w towarzystwie sędziego oraz używać różnych kolorów kulek (w praktyce trudne do wykonania).
Przepisy są podobne jak w przypadku innych gier: gra zaczyna się po sygnale startu; trafiony wypada z gry; zakaz komunikowania się po trafieniu. Nie ma punktów za członków drużyny, którzy dotrwali do końca.
Wygrywa drużyna z największą ilością punktów.